Oh Hannah

veerlebaetens_yb5

Even kort door de bocht, maar kom, het is voor het goede doel: wat January Jones momenteel voor de Amerikaanse tv betekent, dat is Veerle Baetens voor de Vlaamse tv. Over haar rol als Sarah spreek ik me niet uit, omdat het programma niet echt my cup of tea was, maar in Loft speelde ze één van de strafste vrouwenrollen die ik in Vlaanderen ooit gezien heb en ook over haar rol als Hannah in Code 37 kan ik alleen maar in superlatieven praten.
Even schitterend als de acteerprestatie van Veerle vind ik deze foto, genomen door De Morgen-fotograaf Yann Bertrand. Bij onze krant hebben ze de gewoonte om een paar topfotografen exta in de spotlights te zetten. Terecht, want diegenen waarover ik het nu heb zijn ook echt de besten van het land. Maar onze andere, iets jongere talenten moeten nog weinig onderdoen, vind ik. Terwijl zij nog lang niet altijd het respect krijgen dat ze verdienen. Yann Bertrand, Jonas Lampens, Bob Van Mol, Jimmy Kets (spijtig genoeg vertrokken naar de concurrentie), Thomas Vanhaute, Isabel Pousset… Het zijn namen die bij het wat groter publiek minder bekend in de oren klinken dan Stephan Vanfleteren, Tim Dirven, Filip Claus of Alex Vanhee, maar net als die topfotografen schitterend werk afleveren. Daar mag ook Koen Bauters bij gerekend worden, nu fotograaf van De Standaard en Humo maar iemand met wie ik – toen we allebei onze eerste stappen in de media aan het zetten waren – vijf jaar geleden bij Menzo altijd zeer fijn heb kunnen samenwerken. Ik knijp me nog dagelijks in de arm dat ik interviews kan afnemen en me geen zorgen hoef te maken over de foto bij het stuk, omdat ik weet dat die altijd prachtig zal zijn.  Thanx, to all of you.

Geef een reactie

