Twitterdetwitter

Afbeelding 3

Afbeelding 1

Een tijdje geleden gooide Bart Van Belle, de internet-whizzkid van De Standaard, in Twitter de vraag: ‘Welke BV zou u graag zien twitteren?’ Dat leverde meteen een orkaan aan reacties op. Een paar dagen later moest ik een kortje inblikken. Op één of andere website stond dat zestig procent van de mensen die een Twitter-account aanmaken het na een paar dagen alweer voor bekeken houden, omdat ze niet goed begrijpen wat de meerwaarde van dat ding is. Bij mij heeft het eerlijk gezegd ook een paar maanden geduurd. Nog eens niet veel later stond ik met wat mensen op café die me ook vroegen: ‘Maar wat heb je nu in Godsnaam aan Twitter.’ Dat alles bracht me op het idee om aan een aantal BV’s te vragen of ze niet een paar dagen voor De Morgen Twitter wilden uitproberen. Roos Van Acker en Sofie Van Moll gingen op de vraag in en maakten al een account aan, waardoor je ze nu dus op Twitter moet kunnen vinden. Ook Cathérine Moerkerke, Lieven Scheire en Jens Mortier doen mee. Hun account is vooralsnog niet alive and kicking, maar dat zou één dezer goed moeten komen. Over twee weken laat ik hen in Media.com vertellen wat ze van Twitter vonden. Verslavend? Of  zijn ze er snel van gaan rennen?

4 Reacties op “Twitterdetwitter

  1. Boeiend, inderdaad!🙂

    Maar zonder bijhorend woordje uitleg, denk ik dat ‘twee weken’ veel te kort is, als je weet hoe een drukke agenda die mensen (jouw proefkonijnen) hebben.

    Anders gezegd, denk niet dat twee weken en drukbezette BV’s ons/jou een objectief oordeel gaan opleveren van de + en – van Twitter…

    Je ziet het vaak: men maakt een account aan, vult die amper in (bio avatar enz.) en denkt dat vanaf dan alles vanzelf gaat. Vervolgens ‘gebeurt’ er niets en zijn ze daar met een oordeel in ’t genre van “ik vind er maar niets aan!”.

    Ofwel een lange testperiode, ofwel een woordje uitleg (op zoek gaan naar interesses, onderwerpen, search dus gebruiken, enz.) bij geven!

    Groeten,
    @backbonemedia

  2. Ja… Twitter… Het laatste woord is er nog niet over geschreven.

    Het platform heeft alleszins het hype stadium bereikt. Hype wil zeggen dat het overgewardeerd wordt en het niet lang zal duren voor het tijdelijk ondergewardeerd wordt. Wat dan ook weer jammer is.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hype_cycle

    Ja twitter is interessant voor mensen die intensief gebruik maken van online of naar buiten willen komen als personal brand. (freelancers, celebs, …)

    Het merendeel van de mensen heeft geen boodschap aan Twitter. Sociale Netwerken als Facebook volstaat voor hen: één plaats waar je updates kan schrijven, foto’s delen, videos bekijken en in contact blijven met vrienden en kenissen.

    Net zoals bij bloggen heeft het merendeel van de mensen geenbehoefte of drank om zichzelf continu te uiten. Daarvoor moet je enerzijds iets te zeggen hebben en anderzijds de drang hebben om dat te delen. Bekijk zeker eens het College Humor filmpje over Twitter in real life.

    Bij sommige hardcore gebruikers heb ik het gevoel dat ze niet meer ten volle ‘offline’ aanwezig zijn en genieten van wat ze doen. Ze zijn afwezig omdat ze twitteren over wat ze aan het doen zij, maar daar eigenlijk geen deel meer van uitmaken.

    Ik vind twitter fantastisch op conferenties, om interessante mensen in de sector te volgen en om te zeggen dat ik ga kakken. Daarnaast is het wel een bijzonder interessant platform waar rond wordt gebouwd en creatief geknutseld. fantastisch om te volgen en tekenen voor het nieuwe web.

    Maar goed: dat Roos Van Acker twittert is een goede zaak. Misschien wordt het tijd voor een eerste huwelijksaanziek via Twitter. Ik wil wel voor een scoop zorgen. Op voorwaarde dat zij mij volgt.🙂

Geef een reactie

