The Lazy Dog

Lazydog

Vandaag een allez et retour naar Parijs kunnen doen. Easy as hell. Trein op  om zeven uur ’s morgens in Gent en boenk, om negen uur in la belle ville de Paris. En om zeven uur ’s avonds alweer thuis. Een mens raakt zo snel niet in – om maar iets te noemen – Mechelen. Ik mocht er een bezoek gaan brengen aan de redactie van Mediapart.fr, een internetmagazine dat werd opgericht door Edwy Plenel, voormalig directeur van Le Monde, die met zijn nieuw project interessant werk aan het verrichten is. Dat verhaal leest u vrijdag in Media.com. Gelukkig had ik na afloop nog een uurtje over om wat rond te slenteren in de buurt van die redactie, die vlakbij de  Place de la Bastille lag. Per ongeluk stootte ik op The Lazy Dog, een boekenwinkel waarover ik wel al eens gelezen had en die ik ook kende vanop de site van Postrmag, waar verteld werd dat je het magazine daar kon krijgen. Eens de deur voorbij kwam ik terecht in een waar walhalla van magistrale boeken over graphic designs, streetart, advertising… The Lazy Dog is gelijkaardig aan TOYKYO/CKZ STORE in de Hoogpoort en Gent en de shop bij Alice Gallery in de Dansaertstraat in Brussel, maar in Parijs hebben ze nog net dat ietsje meer. Bovendien heeft The Lazy Dog ook een uitstekende website waarop ik al de boeken kan bestellen die ik eigenlijk vanmiddag al had willen kopen. Dat is toen weer niet gelukt, omdat ik gewoonlijk badend in het zweet en met een hartslag van 210 een winkel uitspurt wanneer er teveel coole dingen te dicht bij elkaar liggen… Een adres die iedereen in zijn boekje ‘Parijs’ zou moeten noteren, want het is een bezoek meer dan waard. S’il vous plaît.

Een Reactie op “The Lazy Dog

Geef een reactie

