Beastie Boys – Sabotage

Het geluid trok op de ballen, het bier was veel te duur, de optredens (The Sugarhill Gang op kop) en dj-sets in de hiphop-zaal waren één grote rip-off, maar ik heb me wel geamuseerd op het zevende verjaardagsfeestje van Culture Club, al bijna twee weken geleden ondertussen. Omdat ik me nu eenmaal altijd amuseer als de Bloody Beetroots en MSTRKRFT draaien, zelfs al is het geluid slechter dan bij een optreden van 50 Cent in Vorst Nationaal. Over het einde van de avond herinner ik mij niet alles meer (hoewel ik nochtans géén ‘Tom Boonenke’ gedaan had), maar gelukkig wel nog over het begin, toen Bloody Beetroots hun set begonnen met een geweldige fucked-up-remix van Sabotage van de Beastie Boys en Dries, Niek, Hanz Brixx en mezelve (voor de mensen die mijn column over de Gentse Feesten destijds gevolgd hebben: de pipo’s die even gedacht hebben dat ze mij vorige zomer van de gele trui zouden kunnen houden) te midden van het jong geweld de moshpit onveilig gingen maken, for old times sake. Vorige week zorgde dat zelfde nummer in mijn iPod ervoor dat ik nog vier minuten verder kon joggen, terwijl ik mezelf toen al halvelings in coma had gelopen. Ondertussen besefte ik ook opnieuw hoe geweldig de videoclip was die de onvolprezen Spike Jonze er destijds voor gemaakt heeft. Tijdloos. Zowel song als clip. En zo hoort het. Enjoy.

Een Reactie op “Beastie Boys – Sabotage

Plaats een reactie