Wim Walraevens en Kurt Tuypens verlaten Duval Guillaume toch (nog) niet

Mijn blogpost over Wim Walraevens en Kurt Tuypens, allebei managing partner bij reclamebureau Duval Guillaume, wekt nogal wat reacties los. André Duval himself belde me zelfs net, van ergens tussen Parijs en Lyon. Blijkbaar heb ik het persbericht niet helemaal juist geïnterpreteerd. Daarin stond:

“Nu het integratietraject suucesvol is afgerond – onder meer dankzij hun inzet en organisatietalent – hebben Kurt Tuypens en Wim Walraevens die in 2001 aan de wieg stonden van Duval Guillaume E beslist om het bedrijf te verlaten en aan een nieuw digitaal project te werken.”

Het bedrijf stond voor mij voor Duval Guillaume, maar blijkbaar stond dat voor Duval Guillaume E, de afdeling binnen Duval Guillaume waarmee digitale campagnes werden uitgewerkt maar die ondertussen is opgedoekt. Want dat integratietraject, dat ging over Atomik, het digitale bedrijfje dat eerder dit jaar door Duval Guillaume werd gekocht en nu in het bedrijf geïntegreerd is. André gaf toe dat daarbij nog een stuk of zes mensen ontslagen werden, maar dat is, in het licht van de huidige crisis, natuurlijk niet zo abnormaal. “De voorbije zes maanden heb ik een stuk of vijfentwintig mensen moeten laten gaan”, zei hij. “Daar moet ik ook niet over liegen. Het kon niet anders. En liever dat, dan die beslissing uit te stellen om dan uiteindelijk een collectief ontslag voor vijftig mensen door te voeren.”

Wat Wim en Kurt betreft: met hen wordt dus nagedacht over een nieuw project. Het is nog niet duidelijk of ze daarvoor het bedrijf zullen verlaten, dan wel of ze dat binnen het bedrijf zullen doen. En voor alle duidelijkheid: het bedrijf is in deze Duval Guillaume. 

2 Reacties op “Wim Walraevens en Kurt Tuypens verlaten Duval Guillaume toch (nog) niet

  1. Pingback: DigimediaOpgedoekt. | Pietel.be

  2. ik ken die mensen niet, dus of die nu daar werken of ergens anders, dat laat mij eerlijk gezegd koud… Maar wel leuk dat de ‘baas van’ je dan toch even belt ‘naar aanleiding van’…

Geef een reactie

