Tom Van Daele opent eigen bureau in Los Angeles

tom2

Tom Van Daele, de nog altijd amper 28-jarige Vlaming die bijna anderhalf jaar geleden creatief directeur werd bij het reclamebureau Chiat/Day in Los Angeles, begint deze week in de Californische miljoenenstad zijn eigen reclamebureau. Unknownlab moet een ideeënfabriek worden en huurt daarvoor een kantoor in het beroemde gebouw in Santa Monica van Larry David, bedenker en producer van Seinfeld en Curb Your Enthousiasm. “We zullen innovatieve ideeën de wereld insturen, die mensen aan het praten zetten”, vertelde hij mij in een mailtje vanuit the golden state. “Merken willen daarvoor betalen. Wij zijn allemaal opgegroeid met het internet en actief in social media.”
Van Daele start het bureau met drie andere medewerkers. “Ik heb altijd al gezegd dat ik voor mijn dertigste mijn eigen bureau wilden beginnen”, mailt hij. “De timing is perfect.”
Een eerste voorbeeld van wat ze met Unknowlab doen is Cardsofchange.com. In opdracht van een merk van verlichting leggen ze een adresboek aan van mensen die op zoek zijn naar een nieuwe job.
(Bij de eerste kandidaten zitten er nogal opvallend veel van het Belgische reclamebureau Famous, als je ’t mij vraagt)

3 Reacties op “Tom Van Daele opent eigen bureau in Los Angeles

  1. Ja, hij moet wel stevig in z’n schoenen staan. Na een jaar een droomfunctie opgeven bij Chiat&Day om je eigen bureau te starten. Ik kijk al uit naar z’n realisaties. Laat maar komen, Tom…

Geef een reactie

