Milk Inc. op Herman Schueremans Inc.

milk_inc

Milk Inc. staat op Rock Werchter. Daar heb ik deze morgen op de redactie al een lange discussie over gevoerd met Bart Steenhaut, die morgen wellicht een opiniestuk brengt waarom dat perfect kan. Ik heb geen enkel argument om te vinden waarom ik daar tegen kan zijn. Na teveel rum-cola’s ga ik ook op de bol als Walk On Water wordt gedraaid (al is Something van Lasgo nog veel beter op die momenten). Vorig jaar was er een enorme heisa over Jay-Z op Glastonbury. Noël Gallagher van Oasis vond dat niet kunnen, op een rock-festival. Bullshit, dacht ik, en Jay-Z gaf met één van de meest legendarische concerten van de afgelopen tien jaar Gallagher lik op stuk (you know what to do, Regi!). Maar Rock Werchter heet ook echt Rock Werchter? Oké, maar mag 2Manydj’s dan niet komen? En heb ik ook niet genoten van het jazzy optreden van Jamie Cullum (hoe zou het eigenlijk nog met hem zijn?) op Folk Dranouter? Ik vind dus geen goede argumenten om tegen Milk Inc. op Rock Werchter te zijn, en toch zegt mijn buikgevoel dat het niet klopt. Wat nu?

5 Reacties op “Milk Inc. op Herman Schueremans Inc.

  1. Mijn eerste reactie was er ook één van ongelooflijk en een spottende lach. Maar nu vind ik het eigenlijk een schitterende zet van Schueremans, weg met die hokjesmentaliteit!

  2. Noem het feit ongehoord of het genre commercieel, maar of een band al dan niet op een festival past, zal het publiek wel uitmaken. Op het eerste Soulwax X-masfeestje was Milk Inc. trouwens ook de special guest, tussen al het andere electrogeweld. Niemand horen klagen toen…
    Daarnaast kan te veel Rum-Cola ook wel eens de oorzaak van dat buikgevoel zijn.

  3. Eén woord. Geweldig. En de zogeheten “échte” fans van Rock Werchter die het allemaal een drama vinden zullen hun gading dan wel vinden bij Metallica. Iedereen tevreden…

  4. Ik heb geen probleem met het feit dat Milk Inc. een dance act is die op Werchter mag spelen. Ik heb een probleem met het feit dat het kwalitatief gezien een slechte dance act is, zowel muzikaal als tekstueel, en dat ze alleen zijn geboekt uit commerciele overwegingen.

Geef een reactie

