Held en Merk

In een dubbelinterview met marketeers Guillaume Van der Stighelen en Jens Mortier dat ik anderhalf jaar geleden met hen afnam, zei Van der Stighelen toen:

“Stel dat je fan bent van Nike maar dat je leest dat vandaag kleine Chineesjes jouw schoenen maken tegen een hongerloon, dan wil je toch naar de baas van Nike een mailtje sturen om te vragen of dat klopt. En dan wil je vijf minuten later een mail terugkrijgen van Phil Knight himself die zegt: ‘Anders was dat gastje nu Amerikaanse toeristen aan het pijpen, had je dat liever gehad?’ (lacht) Nu is dat perfect haalbaar!”

Toen Van der Stighelen dat zei, vond ik het hilarisch. Maar ik wist ook dat hij gelijk had. Dankzij het internet kan elk merk een open dialoog aan gaan met zijn klanten. Dat is ook de boodschap van Joseph Jaffe in zijn jongste boek ‘Join the Conversation’.

Van der Stighelen zet dat nu met zijn website Held & Merk, waarin hij rechtstreeks de dialoog aangaat met om het even wie die daar nood aan heeft en waarmee hij titanenwerk verricht, om in praktijk. Hij gaat zelfs zo ver dat hij Duco Sickinghe, CEO van Telenet, laat doen wat hij over Phil Knight verteld heeft. Je vindt het hier. Ik vind het geweldig. Guillaume is de held van het merk ‘Guillaume’.

Leuk detail: de meeste filmpjes op Held & Merk zijn upgeload via YouTube of Vimeo, maar Sickinghe gebruikt GarageTV, eigendom van Telenet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s