.tel

.tel is een nieuwe toepassing om online jouw visitekaartje achter te laten. Je koopt een .tel-webadres waarop je contactgegevens staan, die iedereen vervolgens kan raadplegen. Kortom, een wereldwijde online-telefoon-boek. Je kan de contactgegevens ook van op een gsm bekijken en vervolgens meteen het telefoonnummer aan klikken en de gezochte persoon opbellen. Sounds good. En met bijhorende, ronduit sublieme reclamespot is het succes van .tel al voor de helft in de sjakosj. Cappucino, iemand?

3 Reacties op “.tel

  1. Belgen lopen niet warm voor ‘online visitekaartje’ .tel

    Onze landgenoten tonen weinig interesse voor een .tel domeinnaam. Bij hostingprovider Combell werden nog maar 91 domeinen geregistreerd, sectorgenoot bNamed kon tot nu toe 30 extensies aan de man brengen.

    Het idee achter .tel is dat bedrijven of personen al hun contactgegevens op één virtuele plaats samenbrengen. Telefoonboeken en visitekaartjes zouden overbodig worden. Het Britse bedrijf Telnic is verantwoordelijk voor de exploitatie van het nieuwe top level domain.

    Sinds 24 maart is het voor iedereen mogelijk om een .tel domein te registreren, voor prijzen die schommelen tussen de 10 en de 15 euro. Volgens woordvoerder Justin Hayward van Telnic werden er in de eerste 24 uur na de opening al 100.000 .tel domeinen geregistreerd.

    In Nederland lijkt het op het eerste gezicht storm te lopen voor .tel. Bij de Zwolse registrar ‘Realtime Register’ werden er sinds de opening al 2000 domeinen aangevraagd. Iedere dag komen er 50 tot 100 bij. In België is er vooralsnog weinig interesse voor de ‘online visitekaartjes’. Bedrijven als Bekaert, Netlog en Fortis hebben al wel een .tel domein geregistreerd omdat ze het zekere voor het onzekere willen nemen, maar de grote toeloop, zeker van particulieren, blijft uit.

    “In ons land lijkt .tel nog niet echt aan te slaan”, bevestigt Bart Mortelmans van bNamed. “Nederlanders zijn er altijd snel bij, maar bij ons moet er een breed draagvlak zijn voor een nieuwe extensie, dat merken we wel vaker. Het is duidelijk nog niet gelukt om bij de eindgebruiker te geraken.”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s