Girl / Chocolate DVD-box

girl

Toevallig was ik vrijdagnamiddag in Oodeekay, Steve’s skateshop in Oostduinkerke, waar ik op de Girl/Chocolate-dvd-box stootte. “Zal een vijftigje kosten”, aldus Steve, maar die had ik er graag voor over. Als tiener heb ik de skatefilm Mouse uit 1996 zodanig veel bekeken en heb ik zo vaak de verschillende videoparts teruggespoeld dat mijn tape onafspeelbaar is geworden. Af en toe wil ik hem nog eens opleggen, soms alleen als achtergrond, omdat alle songs waarop de legends van Girl (Koston, Howard, Carroll, Ferguson, Mariano…) op skaten stuk voor stuk classics zijn. Maar dan hoor ik vooral veel gekraak en gepiep en zie ik hoofdzakelijk een paar stroken schuin beeld waartussen ergens een skater gewrongen zit. 
Nu heb ik hem – eindelijk – op dvd voor het nageslacht. En ik kreeg er nog drie andere classic films – Goldfish, The Chocolate Tour en Las Nueve Vidas de Paco – bovenop. Allemaal hebben ze een fantastische soundtrack. Die kan je terugvinden op verschillende sites (lang leve het interweb!), waaronder deze

Hieronder, for old times sake, nog eens de legendarische part van Guy Mariano uit Mouse, overgoten door Watermelon Man van Herbie Hancock.

3 Reacties op “Girl / Chocolate DVD-box

  1. Pingback: Playlist of the week (4) - Mouse « Brechtdc’s Blog

Geef een reactie

