Kerwhizz

Ik ben op de MIP-tv-beurs in Cannes, waar iedereen lijkt te klagen over de gevolgen van de crisis: minder volk en minder goede tv-programma’s. Dat klopt ook. Tot nu toe lijkt de tv-wereld niet alleen met een financiële maar vooral met een creatieve crisis te kampen. In Vlaanderen valt dat best mee, met dank aan een paar zeer sterke binnenlandse producties, maar internationaal is het niet veel soeps. Een Belgisch bedrijf houdt hier in Cannes dan ook de eer hoog. Studio 100 heeft een fantastische stand. Hans Bourlon, oprichter van het productiehuis, legde me zopas uit wat zij precies in Cannes komen doen. Dat verhaal breng ik vrijdag in de krant. Hierbij echter al de trailer van het programma Kerwhizz. Met die figuurtjes is de hele stand van Studio 100 aangekleed. Het programma is een kruising tussen een tekenfilm en een quiz, bedoeld voor kinderen tussen vier en zes jaar. Het is een samenwerking van het Vlaamse productiehuis met de BBC, die het momenteel laat zien op het digitale kinderkanaal CBeebies. Daarop is Kerwhizz het meest bekeken programma momenteel. Het heeft ook de drukst bezochte site van de BBC.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s