Giel Beelen – The making off

giel1

Het interview met Giel Beelen is deze ochtend verschenen. Ik heb er vandaag al een pak fijne reacties op gekregen. Veel mensen vroegen me hoe hij was om te interviewen. Wel, fantastisch. Sterallures? Nada. Beelen zakte woensdag op zijn eentje af naar het symposium van het REC Radiocentrum (dat een uitstekende nieuwe website heeft), nam daar uitgebreid zijn tijd voor een interview met Steven Lemmens (Stubru) en een panelgesprek. Na afloop daarvan mocht onze fotograaf Bob Van Mol doen met hem wat hij wilde, wat volgens mij een aantal prachtige foto’s heeft opgeleverd. Het beeld met zijn mond open op de cover van Media.com typeert Beelen heel erg. Na de fotosessie gaf de Nederlandse presentator een interviewtje met een paar jongens die hem voor hun microfoon wilden voor een schoolopdracht. Daarna reed hij naar restaurant Primo op de Dageraadplaats in Antwerpen, een zeer goed adres dat Bob mij had aangeraden. Daar lulde – zoals hij zelf zou zeggen – Beelen twee uur lang mijn digitale bandrecorder vol, met prachtige verhalen over zijn jeugdjaren en zijn indrukwekkende carrière so far. Toen ik het bij het uittikken opnieuw beluisterde, viel ik vaak achterover van hoe scherp hij alles verwoordde, zonder rond de pot te draaien. Heel leuk vond ik dat hij vertelde regelmatig uit te gaan naar Gent, naar de Culture Club vooral, omdat hij dan niet herkend wordt. “Al kom je ook daar altijd wel één of andere verdwaalde Hollander tegen”, zei hij. Hij wilde nog even het stuk nalezen, voor het verscheen, maar daarop mailde hij terug: ‘Niets op aan te merken.’ Ik heb hem geantwoord: ‘Giel, waren alle Vlaamse mediafiguren maar zo eerlijk en makkelijk als jij.’

Een Reactie op “Giel Beelen – The making off

Geef een reactie

