Playlist of the week (1) – Johnny Rockets

Oh, i miss the days when we had tons of tapes. Elke reden was goed om een nieuwe cassette samen te stellen: een reis, een weekend weg met de jeugdbeweging of – vooral – een nieuw lief met wie je jouw muziek wilde delen. Tapes samenstellen van cd’s of vinylplaten is vandaag vervangen door het bij elkaar slepen van songs tot playlists op je iPod. Het grote verschil: tapes werden uitgewisseld. Je ruilde ze uit met je vrienden en je kopieerde ze, van tape naar tape. Je gaf ze aan je nieuw vriendinnetje en kreeg je er één terug vol wonderlijke ontdekkingen dan wist je dat je de ware vast had. Met playlists op je iPod doe je dat niet. Je maakt ze en hebt ze overal bij en, als je samen met je vrienden op reis gaat, laat je ze in het beste geval aan elkaar horen. Maar je kopieert ze niet. Dat vind ik spijtig. Daarom zal ik voortaan proberen elke week een lijst met songs op deze blog te plaatsen. Find the songs, put them together and play them all night long. Soms zal ik ze zelf samen stellen, soms geef ik de ruimte aan de connoisseurs van de betere muziek (mail me als je er één wil samenstellen) en soms pik ik ze uit internationale kranten, magazines of sites. Ready? Let’s go.

dsc05148

 

Vergeet Wendy’s of McDonalds. Mijn favoriete hamburgerketen in de Verenigde Staten is Johnny Rockets. De burgers zijn er super groot en heerlijk vanaf de eerste hap, maar er zijn in New York en Los Angeles betere te vinden (de allerbeste burger ter wereld eet je bij DuMont in Union Street in Williamsburg, Brooklyn). Wat de restaurants van Johnny Rockets zo uniek maakt, is de sfeer en het decor. Oer-Amerikaans. Alsof ze recht uit Pulp Fiction komen gewaaid. Met aan elke tafel een mini jukebox, waarmee je zelf de platen voor het hele restaurant kan opleggen. Allemaal classic songs uit de Amerikaanse muziekgeschiedenis van de sixties en de seventies. Toen ik er de laatste keer was, heb ik al die nummers in een schriftje neergepend. Sindsdien zit in mijn iPod de fenomenale playlist ‘Johnny Rockets’. Let’s put some money in the jukebox, baby.

  • Cheeseburger In Paradise – Jimmy Buffet
  • How Sweet It Is – James Taylor
  • I’m Into Something Good – Herman Hermits
  • SH-Boom – The Crew Cuts
  • At The Copa Copacobana  – Barry Manilow
  • Louie Louie – The Kingsmen
  • Little Darlin – The Diamonds
  • The Wanderer – Dion & The Belmonts
  • Little Deuce Coupe – The Beach Boys
  • Walk Don’t Run – The Ventures
  • Brown Eyed Girl – Van Morrisson
  • Margaretaville – Jimmy Buffet
  • You’ve Lost That Lovin Feeling – Righteous Brothers
  • Expressway to your Heart – Soul Survivors
  • Next Door To An Angel – Neil Sedaka
  • Then He Kissed Me – The Crystals
  • La Bamba – Ritchie Valens
  • Turn! Turn! Turn! – The Byrds
  • All I Have To Do Is Dream – The Everly Brothers
  • Mrs. Robinson – Simon & Garfunkel
  • Can’t Get Next To You – The Temptations
  • Chantilly Lace – The Big Popper
  • Up On The Roof – The Drifters
  • Baby I Need Your Lovin – Four Tops
  • Alley-Oop – Hollywood Argyles
  • Roll Over Beethoven – Chuck Berry
  • Da Doo Ron Ron – Crystals
  • I Feel Good – James Brown
  • Joy To The World – Three Dog Night
  • No Particular Place To Go – Chuck Berry
  • Twisting The Night Away – Sam  Cooke
  • Love Is Like A Heatwave – Martha & The Vandellas
  • Tell Him – Exciters
  • Don’t Be So Cruel – Elvis Presley
  • Think – Aretha Franklin
  • Baby Love – Supremes
  • I Heard It Through The Grapevine – Glady’s Knight & The Pips
  • Will You Still Love Me Tomorrow? – Shirelles
  • Wild Thing – Troggs
  • Walk Like A Man – The Four Seasons
  • Little Old Lady From Passadena – Jan & Dean
  • Hello Mary Lou – Ricky Nelson
  • Calendar Girl – Neil Sedaka
  • Rave On – Buddy Holly
  • I Got U Babe – Sonny & Cher
  • Kind of A Drag – The Buckinghams
  • Hey Baby – Bruce Channel
  • Come & Get Your Love – Redbone
  • Tequila Sunrise – The Eagles
  • Ain’t That a Shame – Fats Domino
  • I Can’t Help Myself – Four Tops
  • Working My Way Back To You – Four Seasons
  • Lollipop – The Chordettes
  • Wake Up Little Susie – The Everly Brothers
  • The Cappel Of Love – Dixie Cups
  • Sitting On The Dock of The Bay – Otis Redding
  • Happy Together – The Turtles
  • Wipe Out – The Surfaris
  • Night Fever – Bee Gees
  • Do Wah Diddy Diddy – Manfred Man
  • All Shook Up – Elvis Presley
  • At The Hop – Danny & The Juniors
  • Fun Fun Fun – Beach Boys
  • Locomotion – Little Eva
  • Oh Pretty Woman – Roy Orbison
  • Respect – Aretha Franklin
  • Splish Splash – Bobby Darin
  • Do You Believe in Magic – Lovin Spoonful
  • Take Good Care Of My Baby – Bobby Vee
  • Ain’t Too Proud To Beg – Temptations
  • She’s Got Some Kind of Wonderfull – Grand Funk
  • Get Down Tonight – KC & The Sunshine Band
  • Cupid – Sam Cook
  • Runaway – Del Shannon
  • Your Love Keeps Lifting Me Higher – Jackie Wilson
  • Leader Of The Pack – Shangri-Las
  • Duke of Earl – Gene Chandler

     
     

3 Reacties op “Playlist of the week (1) – Johnny Rockets

  1. Geweldig!! samen met Fuddruckers en Five Guys ook mijn favoriet. Nooit de moeite genomen om de liedjes op te schrijven tot mijn grote spijt! nu heb ik ze eindelijk gevonden en kan ik ze gaan verzamelen voor mijn Johnny Rockets playlist! thanks!

Geef een reactie

