Google Earth 5.0

Google heeft vanavond, op maandag, een nieuwe versie van Google Earth (5.0) gelanceerd. Dat deed het bedrijf op een persconferentie vlakbij het Europees Parlement. Zelf kon ik niet gaan, want ik had een ander interview bij, jawel, Google. In het hoofdkantoor vlakbij Brussel Centraal. Omdat alle woordvoerders op de persconferentie waren, keek en luisterde een Britse woordvoerder via een webcam op een gigantische flatscreen mee. Een paar minuten eerder, toen ik arriveerde, vroeg een medewerker van Google of ik niet naar de lancering van Google Ocean geweest was. Wanneer ik aan die Britse woordvoerder webcamgewijs vroeg wat dat nu precies was, die Google Ocean, kreeg hij alle kleuren van de bodem van de Noordzee. ‘Hoe weet ik van Ocean?’, vroeg hij. Verder weigerde hij elke commentaar, want het nieuws was onder embargo tot zeven uur vanavond. Benieuwd of die medewerker al vanuit Londen een virtuele draai tegen zijn oren heeft gekregen.
Soit, Google Earth 5.0 kan gedownload worden, en wel hier. Voor een review is het te vroeg. Vanavond moet ik naar een verjaardagsfeestje, dus het wordt nog even geduldig afblijven, maar de eerste vijf-seconden-test deed vermoeden dat ik me met dit speeltje nog uren zoet zal kunnen houden.

Geef een reactie

