Nog te bekijken films van 2008

there_will_be_blood_poster2Nooit eerder heb ik zo weinig nieuwe films gezien als in 2008. Dat komt omdat ik een abonnement op Prime en een digicorder heb. De harde schijf van dat toestel staat dan ook altijd vol met films van ongeveer een jaar oud, die ik toen gemist heb. Daardoor raak ik nooit meer in de bioscoop en heb ik in 2008 vooral de beste films van 2007 gezien. De enige twee films die ik heb gezien en die ik iedereen kan aanraden, zijn Into the Wild en American Gangster. Al een tijdje heb ik nochtans een aantal titels in mijn hoofd van films die ik absoluut nog moet zien. Het nieuwste nummer van Focus Knack, wat ik al een paar jaar een fantastisch blad vind, met de vinger goed aan de pols, herinnert me daar nogmaals aan. Alle filmrecensenten van het tijdschrift hebben hun Top 5 van films van het afgelopen jaar op een rijtje gezet. Aan de hand daarvan heb ik mijn eigen lijstje gemaakt waarmee ik de komende maanden veelvuldig gesignaleerd kan worden in Fnac of videotheek. Als ik aanraders ben vergeten, dan mag u dat gerust laten weten.

 

1. There Will Be Blood
2. No Country For Old Men
3. Gomorra
4. Slumdog Millionaire*
5. Waltz With Bashir
6. Entre Les Murs
7. The Dark Knight
8. Lust, Caution
9. Burn After Reading 
10. The Curious Case of Benjamin Button*

* Deze films moeten in België nog in de bioscoop komen

Een Reactie op “Nog te bekijken films van 2008

  1. The Other Boleyn Girl?
    Die is ondertussen ook al op Prime geweest, dus het zou kunnen dat die ook al op jouw digicorder is beland.

    In elk geval bedankt voor de Gangster-tip. Want ik heb de neiging om zulke films heen te lezen.

Geef een reactie

