DC Skateboardshoes – Live From Europe

dclivefromeurope

Toen ik zestien was, treinde ik samen met mijn beste vriend twee keer per jaar naar Gent. Zodra we uit het station Sint-Pieters kwamen, skateboardden we zo snel mogelijk de Kortrijksepoortstraat af, tot aan skateshop 1stAid, dat toen nog een superklein winkeltje in de Bagattenstraat was. Daar kochten we met onze spaarcenten van een half jaar een nieuw deck, nieuwe wieltjes en een t-shirt. Hadden we nog geld over, dan kon er nog een skatefilm vanaf. Op VHS. Die bekeek ik vervolgens een half jaar lang. Elke ochtend voor school. Tussen de middag een halfuurtje, en elke avond wanneer het regende, omdat we niet konden skaten. En ook wanneer het niet regende, om alvast in de mood te komen en vervolgens uren op onze favoriete skatespots rond te hangen. Geen enkele van die skatefilms kan je vandaag nog bekijken. Alle banden zijn versleten. Te veel bekeken.
Deze ochtend zag ik in mijn podcasts in iTunes dat er een nieuwe aflevering was van de podcasts van DC, het beroemde merk van skateboardschoenen. Live from Europe is een halfuur durende film over een tour met het hele team door Europa. Je kan de film bekijken op de site van DC of via de podcasts in iTunes. Gratis. Met één druk op de knop. Vervolgens kan je hem bekijken op je Macbook of iPod op de trein, terwijl je naar de 1st Aid spoort. En wil je andere skatefilms zien, zoek dan naar andere podcasts, zoals die van Plan B of DVS. Of tik de naam van om het even welke proskater in the Tube in. Yes, the times, they are a changing.

Geef een reactie

