Music For Life – Het glazen huis

img_0196

Tussen de middag ben ik een keertje tot aan het glazen huis gewandeld. Toen ik voorbij het hekken stapte, overviel me een vreemd gevoel van gelukzaligheid. Een beetje hetzelfde als wanneer ik de eerste zaterdagmiddag van de Gentse Feesten door de stad ga wandelen. ‘Dit klopt’, was wat ik dacht. Alsof het glazen huis was thuis gekomen. Geen enkele stad leent zich hiervoor beter dan de mijne, zo dacht ik. Wellicht denken ze dit in elke stad. Als ik Jan Van Biesen was, dan pootte ik volgend jaar zo’n glazen huis neer in een stad in elke provincie, zoals het concept van ‘Mijn Restaurant’. Overal zou ik drie presentatoren in het huis stoppen en tijdens de uitzendingen zou ik de hele tijd van de ene stad naar de andere overschakelen. Moet kunnen, toch?

Toen ik er passeerde, was Sofie Lemaire aan het presenteren. Ze zag er damn cool uit. Ze droeg een groen t-shirt, waarop ‘Hit Me’ stond, wat nogal moeilijk gaat, wanneer ze in een glazen kooi zit. En ze had ook superleuke Nikes aan, wit, met een beetje groen. Zou ze erover nagedacht hebben, voor ze erin stapte, zo vroeg ik me af. Het moet wel een vreemd en speciaal gevoel geven, wanneer je plots in een glazen huis staat te presenteren, met voor je een stuk of honderd scholieren. Vannacht ga ik wellicht nog een pintje pakken in café Polé Polé. En daarna goeiedag gaan zeggen tegen Thomas De Soete.

2 Reacties op “Music For Life – Het glazen huis

  1. Beste meneer Decaestecker,

    Ik vond onlangs een foto in een oud album. Allebei een gele t-shirt, een rode-duivel voetbalbroekje, witte schoenen,…en alle twee op merkwaardige wijze lachend op een skateboard. Dit alles ergens in de Mandellaan.

    Xavier

  2. Sofie was gisteren inderdaad letterlijk en figuurlijk het groentje. Het valt me trouwens ook op hoe goed Siska Schoeters er dit jaar uitziet! Benieuwd of ze dat de komende dagen kan volhouden…

    En over de keuze voor Gent als Music for Life-stad: “nergens beter dan thuis”, zeker?🙂

Geef een reactie

