Interview Matt Groening (The Simpsons)

Morgen verschijnt in Media.com, de wekelijkse mediabijlage van De Morgen, een interview van mij met Matt Groening, de bedenker van The Simpsons, afgenomen enkele weken geleden in Los Angeles. Nu, interview is in deze een rekbaar begrip. Aan de tekst merk je dat niet, maar in werkelijkheid was het eerder een persconferentie dan een interview. Matt Groening zat vooraan, en voor hem zaten een stuk of twintig journalisten. De helft daarvan was overgevlogen uit elke hoek van de wereld, de andere helft woont in Los Angeles en schrijft van daaruit, als freelancer, voor Franse, Spaanse of – ik noem maar iets – Deense bladen. Dat betekent echter niet noodzakelijk dat je met een slecht interview naar huis gaat. Uiteindelijk mochten we Groening wel vijftig minuten lang vragen stellen. En de andere aanwezigen waren professionele journalisten. De vragen die zij hem stelden, scheelden nauwelijks van diegene die ik zelf op mijn lijstje had. Alleen de volgorde van die vragen is niet altijd even logisch, wat betekent dat je na het uittikken van je bandje nog heel wat copypaste-werk hebt. En je kan nooit zo diep op een onderwerp ingaan als wanneer hij face to face voor je zit. Maar hey, ik ben tevreden dat ik hem een keertje heb kunnen spreken en interessante vragen heb kunnen stellen. Hopelijk u ook.

Geef een reactie

