Ik ben een groot fan van Tyler Brûlé en nog veel meer van het blad dat hij bijna twee jaar geleden heeft opgericht. Monocle is met kilometers voorsprong mijn favoriete tijdschrift, al mag ik dat woord niet langer gebruiken. Monocle is geen blad meer, het is een leefwereld. A way of life. Al vanaf de start had het blad een uitstekende website, maar ondertussen maakt hij onder dezelfde merknaam ook kwaliteitsproducten, zoals een prachtige fiets en mooie tassen, die verkocht worden in de eerste Monocle Shop. Alleen al om die te bezoeken wil ik dringend nog een keer naar Londen. Sinds dit weekend brengt Brûlé, die destijds ook Wallpaper* heeft opgericht en dat blad voor veel geld heeft verkocht, ook een discussieprogramma. Een radioprogramma eigenlijk, met dat verschil dat het niet uitgezonden wordt op een radiostation, maar op de Monocle-website, waar je het ook kan blijven beluisteren. En voor de echte Brûlé-fans, een designfreak die probeert te leven in een wereld van ultieme schoonheid, is er nog altijd zijn wekelijkse column in misschien wel – het is moeilijk kiezen – de beste krant ter wereld: the Financial Times. De column van dit weekend vind je hier.
Monocle – het brein, het blad, de shop, de column en de podcast
Advertenties