De Morgen op zaterdag – da’s zo snel mogelijk lezen

Vanmorgen om pistolets geweest. Veel volk in de bakkerij. Zeker nog zeven wachtenden voor mij. De bakkerin was in vorm en sloeg met iedereen een praatje. Leuk, maar nog langer wachten. Achter mij stond een jonge man, met in de hand De Standaard. Achter hem volgde een nog iets jongere man. Onder de arm: De Morgen. Daarachter een meisje. Eveneens met De Morgen, vers gekocht in de krantenwinkel naast de bakkerij. Toen ik mijn pistolets had gekregen, zag ik dat de jongen met De Standaard nog altijd zijn beurt aan het afwachten was. De lezers van De Morgen waren verdwenen. Zonder twijfel naar de bakkerij wat verderop, waar nooit iemand staat. Zij zullen slechter brood hebben gegeten, maar veel sneller hun krant hebben kunnen lezen. Het leven is een kwestie van prioriteiten stellen.

Een Reactie op “De Morgen op zaterdag – da’s zo snel mogelijk lezen

Geef een reactie

